В этой игре вас ждет красочное приключения в сюрреалистичном мире, полном ярких персонажей и необычных монстров. Медленно и постепенно вы будите осваивать новые территории, от густых лесов и до бескрайней пустыни. В исследовании вам поможет большое разнообразие транспортных средств и персонажи, которых вы повстречаете. Чтобы выжить не стоит забывать про поиски новой брони и оружия.
Даты выхода
Дата выхода — это та временная черта, после которой игра считается вышедшей, что обычно подразумевает, что ее уже можно скачать и опробовать в случае приобретения лицензионной копии. Например, дата выхода Little Devil Inside — когда-то в 2020.
В последнее время все чаще девелоперы позволяют купить игру заранее — совершить предварительный заказ. В ответ на поддержку со стороны потенциальных покупателей, которые настолько верят в успех проекта, что отдают деньги за него еще до релиза, разработчики делятся различными бонусами и эксклюзивными материалами. Это может быть саундтрек, артбук или какие-нибудь мини-аддоны для игры.
Таким образом, предзаказ фактически позволяет купить игру до ее официального выхода, однако это не значит, что заявленная дата выхода теряет свое значение, так как полноценно поиграть можно только после релиза.
Почему нужно знать даты выхода игр?
Хотя бы потому, что так удобнее планировать свое время и финансы. Если вы знаете, например, когда выйдет Little Devil Inside, то вам будет проще сориентироваться: заранее отложить деньги на ее покупку, распланировать дела так, чтобы иметь возможность погрузиться в игру сразу, как только она выйдет.
Очень многие геймеры отслеживают даты выхода игр с помощью специальных календарей и тематических статей о самых важных релизах месяца или сезона. И то, и другое вы можете найти и на нашем игровом портале VGTimes.ru
Как разработчики выбирают время для релиза?
Они руководствуются сразу множеством факторов. Во-первых, им важно знать, что их целевая аудитория сможет сразу же влиться в игровой процесс, поэтому игры реже выходят в сезон отпусков, а также в те месяцы, когда на работе обычно аврал, а у студентов — сессия.
Во-вторых, для успешного релиза разработчики стараются сопоставлять свои планы с анонсами потенциальных конкурентов. Например, если речь идет о шутере, то выпускать его одновременно с новой Battlefield или Call of Duty не очень разумно.
В-третьих, дата выхода обозначает так называемый дедлайн — ту самую черту, после которой игра уже готова. Это означает, что ее нужно успеть доделать в заявленный срок. Увы, это не всегда получается, и потому дата выхода игры может сдвигаться один или даже несколько раз.
Вдобавок к этому, выход Little Devil Inside на PC и консолях может отличаться — часто разработчики стараются сначала выпустить одну версию, а уже потом перейти к следующей.
Сообщество выразило свой интерес к этой игре. Valve связалась с её разработчиком и начала подготовку к выходу проекта в Steam.
Dear valued Steam Members!
Just a quick announcement to let you all know that Little Devil Inside is now in its final 48 hours of its Kickstarter campaign.
The whole thing has been a drama to say the least and you have all helped so much to carry us this far. You can all find out the latest at:
A big thank you once again!
We would like to announce that Little Devil Inside has reached and passed its initial goal on Kickstarter!
A sincere thank you to you all for your support — the Steam community has been a major contribution to the success and we will keep you all informed of any major progress in development and milestones.
Little Devil Inside is a truly engaging 3D action adventure RPG game where you are thrown into a surreal but somewhat familiar setting with men, creatures and monsters to interact with, learn and hunt – survive and discover the world that exists beyond.
Atmospheric game play experience
We want to create a world for players to feel, interact and come to terms with gradually through their engagement rather than throwing in a pre-defined setting with pre-defined plots, giving them a sword and just let them hack away for rewards.
Mission-driven, inter connected storyline
Although there will be a main plot, we don’t necessarily intend this to be the end in itself. We wish to put our efforts and focus on all the means to an end where sometimes spawning off and attending to events and mini missions may mean momentarily losing track of your main mission. Basically we want to provide as many ways as possible to skin a cat!
Freedom of play
Although guided by a multiple mission-driven system, it will still be up to you. Journey through the wilderness – explore cities, forests, mountains and deserts. Meet with new characters, hire assistants, camp & rest, take cover from Mother Nature and even meet with other players!
It’s all about discovering, learning and making choices.
Respond to many hidden, unexpected events. It is our hope to provide countless event-triggered scenes and mini missions to thicken your storyline and for a more engaging game play experience.
There will still be plenty of action. Confront, hack, slash, blast away creatures and monsters throughout your journey. Gain experience, rewards and information and continue.
Nothing is given for free!
Explore, fight, loot and interact with the world for basic survival and needs. You’ll need to work for your rewards.
Find, buy, trade or get rewarded with weapons and armor.
Upgrade your sword or rifle.
Buy or earn vehicles for party travel and a faster & safer journey – upgrade and maintain for maneuverability, speed and power.
The key design concept behind Little Devil Inside is minimalism but minimalism per se.
We wanted to create and design a world with a surreal but familiar look and feel with all its elements such as characters, creatures, buildings, objects and the entire environment for that matter with a level of visual detail that is minimal but sufficient enough to create a vivid imagery in the players’ minds.
As opposed to developing fully life-like, high polygon characters and objects with intense level of textures, the intended design essence and aesthetics is to create a subtle but powerful sense of emptiness for each player to fill for themselves throughout the game experience.
Certainly having the influence of, but not limited to, some all-time favorites such as X-com series, system shock, Legend of Zelda and betrayal at krondor, we believe Little Devil Inside’s unique art and design style deployed in a 3D environment will give yet a new kind of gaming experience for lovers and seekers of emotionally engaging and challenging action adventure RPGs.
Please also visit our Kickstarter campaign at https://www.kickstarter.com/projects/ldi/little-devil-inside for further details about the game and all recent updates.
On a lighter note, we thought it may be worthwhile sharing this Youtube clip with you. We thought it was hilarious!